Wszyscy wiemy, czym jest rower i do czego nam służy. Ten rodzaj transportu jest znany już od dawna, bowiem na przełomie lat 1765-1790 niejaki francuski hrabia Mède de Sivrac zbudował prototyp roweru w 1765 r. lub 1790 r., lecz nie można było nim sterować. Pierwszy rower przypominający nasze obecne został zbudowany przez Kirkpatricka Macmillana w roku około w 1893 roku. Zbudował on wówczas trójkołowiec, a następnie pojazd jednośladowy napędzany za pomocą pedałów oraz popychaczy połączony z osią tylnego koła. Był to pierwszy pojazd napędzany tylnym kołem.
W dzisiejszych czasach nie jest sztuką posiadać rower czy też umieć nim jeździć. Obecnie korzystanie z roweru wiąże się również z dopasowaniem do obowiązujących nas przepisów ruchu drogowego.
Jednym z tych przepisów jest obowiązek posiadania przedniego oświetlenia w kolorze barwy białej lub selektywnej żółtej. Nietrudno jest kupić rowerową lampkę zasilaną bateriami. Z natury nikt z nas nie wozi zapasowych baterii. Co więc się stanie, kiedy bateria zasilająca naszą lampkę się wyczerpie podczas podróży nocą czy też w złych warunkach pogodowych? W najlepszym wypadku nic, jednak w najgorszym - możemy otrzymać mandat lub zakaz dalszej jazdy.
Aby nie dopuścić do takiego stanu rzeczy, możemy wykorzystać lampki rowerowe zasilane prądnicą/na prądnicę (potocznie zwane jako dynamo rowerowe). Jest to prosta prądnica, w której wirnik jest magnesem trwałym. W stojanie znajduje się uzwojenie otoczone magnetowodem. Przełączając kierunek pola magnetycznego przy obrocie magnesu, powstaje siła elektromotoryczna skutkująca płynięciem prądu elektrycznego. Brzmi to bardzo zawile? Fakt, dla niektórych może, to się wydawać trudne, jednakże zapewniam was, dynamo jest proste w swojej budowie oraz nigdy was nie zawiedzie podczas długich wycieczek rowerowych.
Niegdyś lampy posiadające zwykłe żarówki wymagały od nas dość dużego wysiłku fizycznego, aby zapewnić odpowiedni dopływ prądu. Obecnie w dobie oświetlenia diodowego czy też żarówek led, zapotrzebowanie na ilość potrzebnego prądu do zasilenia takiej żarówki jest znacznie mniejsza. To też wymagana od nas jest mniejsza siła fizyczna, aby zapewnić odpowiednie oświetlenie naszego pojazdu.
Rozwój technologiczny nie pominął także samych prądnic. Coraz to nowsze materiały oraz skuteczniejsze metody konstrukcji przyczyniają się do zmniejszenia siły, jaką musimy przykładać do "produkcji" prądu dla naszych lampek wykorzystując dynama rowerowe.
Dynama rowerowe pomimo tego, że swoją świetność miały jakiś czas temu, obecnie powracają do użytku i cieszą się coraz większym powodzeniem.
W naszym sklepie znajdziecie nie tylko prądnice (dynama), ale również lampki przednie i tylne, a także okablowanie do waszych jednośladów. U nas znajdziesz również takie cudeńka jak wtyczki przewodu do piast z prądnicą SHIMANO, lampki zasilane prądnicą z wyłącznikiem, lampki prądnicowe z odblaskiem oraz takie cacko jak lampka na prądnice z automatycznym